Pilot Olmak İster Misiniz?

Okulumuzun grup şirketlerinden biri olan IFA FLY, 1987 yılından bu yana merkezi Amerika Birleşik Devletleri’nin Miami şehrinde profesyonel uçuş eğitimi veren Wayman Aviation Academy’nin Türkiyedeki tek yetkili acentesidir.

Wayman Aviation Academy’de PPL (Hususi Pilot Lisansı), IR (Aletli Uçuş), CPL (Ticari Pilot Lisansı) ve ME (Multi Engine) olmak üzere pilot olmak için gerekli tüm lisansları vermektedir. 7000’i aşkın Wayman mezunu, dünyanın çeşitli ülkelerinde pilot olarak çalışmaktadır.

IFA Fly aynı zamanda WAYMAN Aviation Academy’nin Azerbaycan, Ukrayna, Kırgızistan, Kazakistan, Malta, Ürdün, Irak ve KKTC temsilcisidir.

IFA Fly pilot adayı öğrencilerine;

  • Bilgilendirme
  • Kayıt
  • Vize işlemleri
  • Konaklama
  • Uçak bileti
  • Sağlık raporu (Medical Test Class 1)
  • Seyahat sağlık sigortası
  • Lisans çevrimi
  • Banka kredisi konularında ücretsiz danışmanlık yapar.

(İhtiyaç halinde banka kredisinden faydalanıp, 2 yıl geri ödemesiz 8 yıla yayılan vadelerle eğitim masrafınızı maaşınızla ödeyebilirsiniz.)

Wayman’da alacağınız uçuş eğitimleri EASA ve Türkiye Sivil Havacılık kriterlerini kapsamaktadır ve buna göre dizayn edilmiştir. Bu sebep ile Wayman’dan mezun olduğunuzda EASA ve SHGM lisanslarına çevrimi problemsiz şekilde yapılmaktadır.

Pilot Olma Şartları

Pilot olmak isteyen adaylara IFA Fly olarak, A’dan Z’ye her konuda ücretsiz danışmanlık yapılmaktadır.

Pilot olabilme şartları ve pilotluk eğitimi alabilme şartları olarak bölmek gerekebilir.

Wayman Aviation Academy’de pilotluk eğitimi alabilmek için gerekli şartlar;

  • Minimum 17 yaşında olmak
  • En az B2 İngilizce seviyesini bitirmiş olmak
  • En az lise mezunu olmak
  • Sağlık muayenesinden geçmiş olmak (Medical Test Class 1)
  • Amerika vizesi almak

YAŞ

Pilot olabilmek için en az 18 yaşında olmak gerekir. Amerika’da eğitime 17 yaşında başlayabilirsiniz. İlk eğitim uçuşunuzu yapacağınız zaman 17 yaşını doldurmuş olmanız gerekir. Pilotluk öğrencisi olabilmek için, üst yaş sınırı yoktur. Fakat havayolu şirketlerinin pilot işe alım başvurularında bir üst sınırı konmaktadır. Şirkete göre farklılık göstermektedir.

İNGİLİZCE

Pilot olmaya karar veren adayın, olmazsa olmazı 4 yetenekte de (okuma, yazma, anlama, konuşma) iyi bir İngilizce seviyesinin olmasıdır. Avrupa Dil Konseyi standartlarına göre bu seviye en az B2’yi bitirmiş olmaları gerektiği şeklinde somutlaştırabiliriz. Wayman’da eğitime başlayabilmeniz için sizden IELTS, TOEFL gibi dil sınav skorları istenmez. Fakat eğitime başlamadan önce, IFA Fly şirket iştiraki AmericanLIFE Dil Okulları’nın Türkiye’deki bir şubesinde konuşma seviyenize bakılır. Amerika’ya gittiğinizde ise Wayman size ICAO muadili bir İngilizce sınavı uygular. İngilizce B2 seviyesinin üstünde olan adaylarımız sınavını geçip pilotluk eğitimine başlayabilir.

EĞİTİM DURUMU

Wayman’da eğitim alabilmeniz için en az lise mezunu olmanız gerekmektedir. Mezun olup lise mezunu ticari bir pilot olabilirsiniz. Fakat, havayolu şirketleri işe alım süreçlerinde farklı mezuniyetler isteyebilir. THY yetiştirmek üzere 2018 pilot alımlarında, en az lise mezunu olmayı şart koşmuştur. İlerleyen dönemlerde açılacak ilanlarını takip etmek gerekir. Lisans mezunu olunması kaptan olma sürecinde tekrar karşınıza çıkacaktır. Fakat yine söyleyecek olursak, pilotluk eğitimi almanız için lise mezunu olmanız yeterlidir.

GEREKLİ SAĞLIK KOŞULLARI

Pilot olmak isteyen adayların eğitime başlamadan önce sağlık muayenesine girmesi gerekmektedir. Bu muayeneyi, mezun olduktan sonra Türkiye’de çalışmayı düşünen pilot adaylarının ABD’ye gitmeden önce Türkiye’de olmasını hem para hem zaman kaybetmemesi açısından önermekteyiz.

Medical Test Class 1 sağlık sertifikası 1 yıl geçerliliğini korumaktadır.

Bu muayenede ölçülen ve kabul edilen sağlık değerleri, tüm dünyayı kapsayan Uluslararası Sivil Havacılık Organizasyonu (ICAO) ve Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü’nün belirlediği standartlara istinaden ölçülür ve ‘’pilot olabilir’’ onayı verilir.

Muayeneler ortalama 4-5 saat sürmektedir ve aşağıdaki muayeneler yapılmaktadır:

  • Göz (Göz bozukluklarında ve renk körlüğünde SHGM’nin kabul ettiği referans aralıkları vardır.)
  • Psikiyatri
  • Dahiliye
  • KBB

Pilot adayı öğrenciler bu sağlık muayenesini, Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü’nün yetkilendirdiği hastanelerde olabilirler. Sağlık muayene ücretleri hastanelere göre değişkenlik göstermektedir. IFA Fly’dan yetkili hastanelerin muayene ücretleri ve randevu konusunda da ücretsiz danışmanlık alabilirsiniz. Yetkili hastaneler için tıklayınız.

AMERİKA VİZE İŞLEMLERİ

IFA Fly danışmanları, Wayman’daki eğitiminiz başlayana kadar olan tüm süreci sizin için takip eder.

  • Class 1 Sağlık muayenesi
  • İngilizce seviyesinin belirlenmesi
  • Okul kayıt işlemleri
  • Vize randevusu
  • Okul konaklama
  • Vize görüşme dosyasının hazırlanması
  • Uçak bileti
  • Seyahat sağlık sigortası
  • Banka kredilendirme
  • SEVIS ve TSA işlemleri gibi işlemler konusunda A’dan Z’ye IFA Fly size danışmanlık yapar.

Banka Kredisi

Eğitim kredisiyle kredi geri ödemenizi 2 yıl öteleyip, 8 yıla kadar yayabilirsiniz. Bu şekilde planlama yapabileceğiniz Türkiye’de sadece birkaç finans kuruluşu vardır. IFA Fly Şekerfinans ile olan anlaşmasıyla, maaşınızla eğitim masrafınızı ödeyebileceğiniz bu alternatif bütçeden faydalanabilirsiniz.

Wayman Pilotluk Okulu ücretleri ve kredi detayları hakkında bilgi almak için ‘’Bilgi İstek Formu’’nu doldurabilir veya ofisimizi arayabilirsiniz.

Pilotluk Eğitimi

Pilotluk eğitimi alabileceğiniz farklı seçenekler vardır.

  • Üniversiteler
  • Askeriye
  • Özel pilotluk okulları

Üniversite ve askeriye seçeneği yaş, eğitim, ücret ve kabul şartları gereği çoğu aday için zorlayıcı bir süreç olmaktadır. Kariyerine, pilotluk alanında yön değiştirmek isteyen adaylar için tek seçenek pilotluk okulları kalmaktadır. Yine kariyerinin başındaki adaylar için de, ücret ve eğitim alt yapısı gereği uçuş okulları daha cazip gelmektedir.

Özel pilotluk okullarının ve üniversitelerin yanı sıra THY, Pegasus gibi Türkiye’nin önde gelen havayolu şirketleri de kendi bünyelerinde yetiştirmek üzere pilot aday alımları yapmaktadır. Bu şekilde eğitim alan pilot adaylarının eğitim masrafları, maaşlarından kesilmektedir. Pilot adayları eğitim sonrası aynı şirkette çalışmaya başlayacaklarından, pilot adaylarına işe alım sırasında uygulanan değerlendirmenin, eğitim öncesi yapılma şartı doğmaktadır. Bu da henüz pilotluk eğitimi almamış adayın oldukça zorlu bir sürece girmesi demektir.

Türk havacılık gönüllüsü pilot adayları; Türkiye’deki okulların yanı sıra Avrupa’da Polonya ve Macaristan’da pilotluk okulları seçeneklerini değerlendirmektedirler. Amerika bunların içerisinde en kısa sürede eğitimin tamamlandığı ve mezun olduktan sonra işe girişlerde en çok avantaj yaratan seçenektir.

Wayman, FAA Ticari Pilot eğitimini yoğunlaştırılmış bir şekilde Part 141 olarak vermektedir. Hem dünya genelindeki pilotluk okullarında hem de ABD’deki uçuş okullarının birçoğundan çok daha kısa sürede hedefe ulaşılabilir. Wayman 32 adet eğitim uçağına sahiptir. Bunlar; C152, C172N, C172RG, C172XP, C182, Piper ve Seneca Cok Motor tiplerinde uçaklardır.

Program 4 ana bölümden oluşmaktadır ve Wayman’da yaklaşık 8-10 ay sürmektedir.

Private Pilot License (Hususi Pilot Lisansı – PPL )

Herhangi bir hava taşıtında “ticari olmamak kaydıyla” pilotluk yapılmasına imkan veren pilot lisansıdır. PPL, İngilizce private pilot licence kavramının akronimidir. Ticari amaç içermeyen uçuşları yapabilme lisansıdır. PPL alabilmek için gerekli olan şartlar ICAO (Uluslararası Sivil Havacılık Otoritesi) tarafından belirlenir.

PPL kısaltmasının arkasından parantez içinde eklenen harf hava aracının sınıfını belirtir: PPL(A) > uçak, PPL(H) > helikopter vs.

Çok motorlu veya çok pilotlu uçaklarda uçabilmek; gece uçuşu veya alet uçuşu yapabilmek veya maddî kazanç sağlamak amacıyla uçabilmek için PPL lisansına ilaveten çeşitli lisans ve derecelendirmelerin edinilmesi gerekir.

PPL alabilmek için özel bir pilotaj kursunun tamamlanması gerekir. PPL(A) kursu öncesinde ve esnasında aşağıdaki Avrupa Havacılık Dairesi veya Sivil Havacılık Genel Müdüdrlügü koşullarının gerçekleştirilmesi gerekir:

Uçucular için düzenlenmiş bir sağlık muayenesinden geçmek (en geç ilk solo uçuş öncesinde)

Kurs boyunca en az 45 saat uçmak (solo ve çift kumanda uçuşlar dahil)

En az 10 saat solo, en az 25 saat çift kumanda uçmak

En az bir meydanlar arası (150 nm ve ana meydandan farklı iki meydanda full stop inişli) “solo” uçuş yapmak.

7 sınavın her birini en az %75 başarıyla geçmek

Sınav gözetmeni ile yapılan uçuş testini (sözlü sınav dahil) başarıyla geçmek

Uçuşa yeni başlayan pek çok öğrenci, kursu 60 -70 saat uçuş sonunda tamamlar. Pek çok öğrenci ilk solo uçuşunu 10-15 saat eğitim sonrasında gerçekleştirir.

PPL sahibi pilotlar yolcu taşıyabilir. Ancak yolcularla uçuş masraflarını paylaşmak mümkün olmakla birlikte, pilot yolculardan uçuş karşılığında ücret talep edemez ve kazanç sağlayamaz.

Pilotun her uçuş öncesi yolculara temel emniyet ve acil durum usulleri konusunda brifing vermesi gerekir.

Instrument Rating (Alet Uçuşu – IR)

Alet uçuşu kavramının anlaşılması için öncelikle görerek uçuşun anlaşılması gerekir. Görerek uçuş veya VFR uçuş, bir pilotun uçağın durum (attitude) kontrolünü ve seyrüseferini uçak dışındaki görsel referanslara göre gerçekleştirdiği uçuştur. Şartların görerek uçuşa müsait olmadığı durumlarda -pilotun lisans ve dereceleri (rating) ile uçaktaki cihazlar müsaade ediyorsa- alet uçuşu gerçekleştirilir.

Alet uçuşu, aletli uçuş veya IFR uçuş; uçak dışındaki (harici) görsel referanslarla uçuşun tehlikeli olduğu durumlarda; uçak içindeki cihazları, göstergeleri ve seyrüsefer yardımcılarını kullanarak gerçekleştirilen uçuştur. IFR, İngilizce instrument flight rules (aletli uçuş kuralları) kavramının akronimidir. Profesyonel pilot olmak isteyenlerin PPL sonra IR programını mutlaka alması gerekir. Alet uçuşu, havacılıkta kullanılan iki uçuş kategorisinden (diğeri görerek uçuş) biridir. Bir pilotun alet uçuşu yapabilmesi için uygun lisans ve derecelere sahip olması gerekir.

Bir uçağın alet uçuşu yapması için mutlaka meteorolojik koşulların kötü olması gerekmez. Uçaklar arası ayrımı sağlayabilmek ve uçuş emniyetini artırabilmek için, belirli hava sahalarında uçuşlar kısmen veya tamamen alet uçuşu olmak zorundadır. Örneğin ICAO’ya göre A sınıfı hava sahalarında tüm uçuşlar alet uçuşu kurallarına göre yapılır ve görerek uçuş yasaktır.

Commercial Pilot License ( Ticari Pilot Lisansı – CPL) ve Multi Engine (Çok Motorlu)

CPL, ticari uçuş yapabilmek için gerekli olan pilot lisansıdır. CPL İngilizce “Commercial Pilot Licence” kavramının kısaltmasıdır. Hususi Pilot Lisansından (PPL) farklı olarak pilotun yaptığı uçuş karşılığında para kazanmasına imkan verir.

CPL alabilmek için gerekli olan şartlar ve CPL’nin sağladığı ayrıcalıklar ICAO (Uluslararası Sivil Havacılık Kurumu) tarafından belirlenir ancak bazı şartlar ülkeden ülkeye değişir. Çok motor uçak eğitimlerindeki amaç; pilota adayına çok motor aerodinamiği ve performansı konusunda bilgi ve tecrübe kazandırmaktır. Aday pilotlar ME eğitimleri sırasında, çok motor uçaklarda iniş, kalkış ve yaklaşma usullerini öğrenirler.

ICAO’ya göre CPL alabilmek için;

  • İngilizce bilmek (söyleneni anlayabilmek, okuyabilmek ve yazabilmek)
  • PPL sahibi olmak
  • Gerekli uçuş eğitimini tamamlamak
  • En az 300 deniz mili (nm) cross country (meydanlar arası) uçuş yapmak
  • sınıf uçuş muayenesini ve sınavları başarıyla geçmek gerekir.

Teori sınavları şu konuları kapsar: Havacılık yasası, Seyrüsefer (navigasyon), Genel uçak bilgisi, Operasyonel prosedürler, Uçuş performansı ve planlaması, Uçuş prensipleri, İnsan performansı ve limitleri, VFR (görerek uçuş), iletişim usulleri, Meteoroloji…

Pilot Olmak

Gün geçtikçe globalleşen dünya ile birlikte mesafeler artık daha kısa. Havayolu ulaşımı artık hemen hemen herkesin ulaşım aracı olmaktadır. Havacılığın kokpitteki kahramanları pilotlara olan ihtiyaç ise bununla beraber oldukça hızlı bir şekilde artmaktadır. Pilot ihtiyacı özellikle Türkiye’de, Orta Doğu’da, Çin’de ve Avrupa’da dünyaya nazaran oldukça fazladır.

Pilot adayları; gerek birçok gencin çocukluk hayali olması nedeniyle, gerekse örnek aldıkları pilotlar sayesinde bu mesleği seçmeye karar verirler. Bu mesleği seçmekte diğer önemli faktörler ise prestijli bir meslek oluşu ve pilot maaşlarıdır. Yeni mezun bir pilotun işe giriş maaşı şirketlere göre farklılık göstermekte olup 20-30 bin TL arasındadır. Kaptan pilot maaşları için 2 katı rakamları konuşabiliriz.

Çalışma şartları, Sivil Havacılık Otoriteleri ve Çalışma Bakanlığı’na bağlı olarak kontrol altında tutulmaktadır. Her havayolu şirketi, kabin ekibinden yer hizmetlerine A’dan Z’ye her operasyonunda sıkı denetimlerden geçer. Her meslekte olduğu gibi aylık belli bir limitte çalışma süresi ve izinli oldukları süreler vardır. Özellikle tatil sezonlarında yoğun uçsalar da özel günleri için şirketlerinden izin talep edebilirler. Bunun yanı sıra bilgilerinizi sürekli güncel tutmanız gerektiğini ve bu mesleği yaptığınız sürece hep öğrenci olacağınızı unutmayınız. Havayolu ulaşımını, dünyanın en az kaza riski olan ulaşım türü olmasının başka bir sebebi olabilir mi? Havayolu otoriteleri, oturduğunuz koltuğun sorumluluğunu şahsi becerilere ve anlık performansınıza bağlı bırakmaz ve prosedürlerini sürekli günceller. Size de pilot olarak bunlara uymak kalır.

Alıntı: www.ifafly.com

DETAYLI BİLGİ İÇİN SİZİ ARAYALIM?